Curs BNR
1 EUR = 4.9764 RON
1 USD = 4.6500 RON
1 GBP = 5.8180 RON
1 XAU = 344.1075 RON
1 AED = 1.2660 RON
1 AUD = 3.0368 RON
1 BGN = 2.5444 RON
1 BRL = 0.8953 RON
1 CAD = 3.3893 RON
1 CHF = 5.0964 RON
1 CNY = 0.6422 RON
1 CZK = 0.1980 RON
1 DKK = 0.6671 RON
1 EGP = 0.0968 RON
1 HUF = 1.2774 RON
1 INR = 0.0557 RON
1 JPY = 2.9944 RON
1 KRW = 0.3380 RON
1 MDL = 0.2617 RON
1 MXN = 0.2743 RON
1 NOK = 0.4198 RON
1 NZD = 2.7572 RON
1 PLN = 1.1482 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0504 RON
1 SEK = 0.4254 RON
1 TRY = 0.1436 RON
1 UAH = 0.1175 RON
1 XDR = 6.1277 RON
1 ZAR = 0.2497 RON
Publicat la 01 aprilie 2021
După mai bine de 10 ani, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutoere a lansat o nouă licitaţie pentru documentaţia tehnică
După ce a stat mai bine de 10 ani „la sertar”, proiectul sectorului de autostradă Braşov - Făgăraş (care face parte din Autostrada Transilvania) a fost reactivat. Astfel, ieri, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat lansarea licitaţiei pentru completare Studiului de fezabilitate şi şi a proiectului tehnic aferent sectorului amintit. Valoarea contractului este estimată la 25.450.902 lei, cu tot cu TVA, iar ofertele de la consultanţi sunt aşteptate până în 12 mai. Durata contractului va fi de 22 de luni pentru completarea studiului de fezabilitate şi 3 luni pentru cea a proiectului tehnic. De asemenea, consultantul care va obţine acest contract va asigura şi asistenţa tehnică pe perioada lucrărilor, asta dacă şantierul va fi deschis în mai puţin de trei ani de la finalizarea proiectului tehnic.
Procedură „pe model nou”
Această procedură de atribuire a fost anunţată ieri şi de Ministrul Transportului, Cătălin Drulă, care a declarat că „licitaţia este una «pe model nou», în care CNAIR primeşte la final întreaga documentaţie tehnică, iar la momentul la care va fi organizată licitaţia pentru construire, lucrările vor putea începe imediat, fără blocaje, cu toate exproprierile făcute şi fără surprize în teren”.
Sectorul de autostradă Braşov - Făgăraş va avea o lungime de 48 km, iar pentru acest proiect a mai fost făcut un studiu de fezabilitate în anul 2008.
Potrivit caietului de sarcini publicat ieri pe platforma electronică de achiziţii publice, pe acest sector de autostradă se va putea circula cu 140 km/h. De asemenea, consultantul va trebui să facă un studio de trafic şi, dacă va constata că este necesar, în etapa de proiectare va lua în calcul ca pasajele şi viaductele să vie construire cu trei benzi de circulaţie pe sens. În prezent, autostrăzile din România au câte două benzi de circulaţie pe sens, inclusiv pe poduri şi viaducte.
'Barbu Gh.'
2021-04-01 09:42:29
'@ella, \nDar banii frumoși din „studii” ies, nu din șosele. „Studiile” și „consultanța” sunt printre cele mai elegante forme de sifonare a banului public.'
'Barbu Gh.'
2021-04-01 09:09:27
'„Ar putea...”. Să ne deranjați când sunt gata. DAR GATA-GATA, NU CA ÎN SITUAȚIILE CÂND SUNT „GATA” DAR MAI E DE LUCRU CA LA „VADUL SURPAT”.'
'ella'
2021-04-01 08:29:04
'Nu ma mai incanta demult desenele sau proiectele de orice fel in legatura cu autostrazile din Romania.99% nu ajung sa se finalizeze si raman doar desenate sau la stadiu de studiu de fezabilitate, care oricum se reface ori de cate ori se schimba seful de la transporturi.E timpul sa vedem si ceva concret,sa ajungem sa ne bucuram si noi in viata asta de marile realizari.'
'rammstein'
2021-04-01 07:37:53
'dar una la poiana marului nu faceti ??..asa ca tot zboara autostrazile in toate partile...'
'Willy'
2021-04-01 00:54:15
'Brasov-Sibiu si Brasov-Ploiesti (nu ca m-ar interesa cea din urma) fara 3 benzi pe sens, sunt pierdere de timp si bani.'
Autorizaţia de construire nr. 164 din 18.04.2024 şi Autorizaţia de construire nr. 166 din 18.04.2024. Se autorizează executarea lucrărilor de construire pentru „Construire două locuinţe[...]
2024-05-02 citeste mai multAnunţ de participare privind atribuirea în anul 2024 a contractelor de finanţare nerambursabilă din bugetul local al Municipiului Braşov în cadrul Programului de Finanţare Nerambursabilă[...]
2024-05-02 citeste mai multDrumarii braşoveni încearcă de aproape şase ani să resistematizeze mai multe intersecţii problemă, însă nu au reuşit să realizeze partea de proiectare, deoarece la licitaţiile derulate[...]
2024-05-02 citeste mai multUrşii le dau tot mai multe bătăi de cap autorităţilor, iar gonirea şi relocarea acestora din intravilanul localităţilor înseamnă şi o serie de costuri. Astfel, la orice intervenţie este[...]
2024-05-02 citeste mai multPentru a asigura o curăţenie corespunzătoare în mijloacele de transport în comun, dar şi în spaţiile administrative, inclusiv terminalele de transport, operatorul de transport[...]
2024-05-02 citeste mai mult
'Marius'
2021-04-04 09:01:22
'Ati izolat bine de tot Brașovul,ati avut grija domnilor guvernanti,sa nu piardă Bucurestiul'